rpgmaker.hu
http://www.rpgmaker.hu/

Hős hozzáadása harc közben
http://www.rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=14&t=71
Oldal: 1 / 1

Szerző:  Blint [ 2010.09.16. 12:33 ]
Hozzászólás témája:  Hős hozzáadása harc közben

Sziasztok egy olyan dolgot szeretnék csinálni, hogy miközben folyik a harc, egy hős becsatlakozzon, amikor használom az egyik képességet. Odáig eljutottam, hogy a skil-ek között csináltam egy ilyet: Classification: Switch // ON Switch: 0001: csatlakozosskill // Available at: Field, Battle

Ehhez tartozó event:
Event Conditions: Switch (pipa) 0001: csatlakozosskill -ON // Event commands:
1. Message: xyz csatlakozott!
2. Change Hero's Party: (xyz) (Add)
3. Change Switch: Var[0001:csatlakozosskill] Switch OFF

Field-en tök jól működik, mert eltolom és csatlakozis a hős, de ha battle közben tolom el a skillt, akkor mintha semmitsem csináltam volna, továbbmegyünk és az ellenfél jön. Valakinek valami ötlet? Vagy írjam le részletesebben, esetleg screeneljek?

Előre is köszi!

Szerző:  Grigor [ 2010.09.17. 10:14 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hős hozzáadása harc közben

Üdv!
Szerintem screenelj,mert van egy sejtésem,de így sajnos konkrétat én sem tudok

Szerző:  Blint [ 2010.09.17. 17:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hős hozzáadása harc közben

Szervusz! Köszönöm, de már megoldottam a problémám! Monster Party trigger-nél kellett játszadozni, így simán megy minden.

Új problémám viszont, hogy RPG MAKER 2000 (v1.05b és v1.85)-ben Van egy transparent event-öm, amiből szeretnék csinálni egy olyat, ami a chipset-emben van (egy virágot). Nem szeretném swap event-tel megoldani, inkább Move Event -> Change Graphic. De itt viszont nem jelennek meg a chipset grafikái. Ami ugye hülyeség, lévén alapból be lehet állítani chipset gfx-et az eventnek. Nem szeretném a chipset gfx-et karakterré átalakítani, mert sok időt vesz el, biztos van rá valami megoldás, hogy chipset-ből válasszam ki az event új kinézetét.
Köszi!

Szerző:  Grigor [ 2010.09.17. 18:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hős hozzáadása harc közben

Igen a monsternél akartam én is :D
És sztem kénytelen leszel karakterré csinálni,mert chipsetet nem lehet change graphic-al gondolom a 4 irány miatt.
A chipset nem tud mozogni ezért nem lehet állígatni gondolom.

Szerző:  Blint [ 2010.09.18. 09:20 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hős hozzáadása harc közben

Egen, hát ez rossz hír... azért köszönöm. Csak érted, olyan logikátlan, hogy alapból egy event nézhet ki chipset-nek, de change graphic-cal nem változtathatod azzá.. Mindegy, nem szerkesztgetem, megoldom swap-pel.

Köszi a helpet!

Szerző:  Grigor [ 2010.09.18. 10:04 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hős hozzáadása harc közben

Hát...Szívesen :)
Bár szerintem ez nem volt nagy segítség.Mindenesetre ha van még valami probléma,akkor
nyiss neki topicot és kérdezz bátran.

Szerző:  Argent [ 2010.09.19. 16:59 ]
Hozzászólás témája:  Re: Hős hozzáadása harc közben

Blint: többek közt ez is megoldható pl a Destiny Patch-csal. Van egy olyan benne, hogy lekérhető az upper vagy lower chipset száma (és be is állítható).

Példaként lekéred a virág upper értékét az x-y koordinátában, majd megjeleníted magadnak egy message boxban a v[1] értékét:

$v[1] = Map.Upper[X, Y]


pl az x-y-ban lévő virág értéke legyen 10002

Fenti kód már nem kell, illetve az x-y koordinátában lévő uppert is változtathatod arra amikor akarod. Beállításhoz csupán a kódban ennyit kell csinálnod:

$Map.Upper[X, Y] = 10002;


Így az X-Y koordináta upper-je meg fog változni arra, amit akarsz.

Oldal: 1 / 1 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/