Pontos idő: 2020. 07. 10. 23:14:09

Időzóna: UTC + 1 óra




 Oldal: 1 / 1 [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2011.11.24. 18:54 
Warden
Avatar

Csatlakozott: 2009.08.04. 10:46
Hozzászólások: 143
Hát igen,én is kérek segítséget azoktól,akik még elnéznek netán felénk.
Biztos mindenki emlékszik,hogy a Dreamland-ben volt egy nagyon egyszerű csapjunk szét mindent harc.
Nekem is ahhoz kellene.Szétnéztem már több helyen,de mindenütt csak a szuper bonyolult körökre osztott szétdizájnolt Final Fantasy koppincs harcokat írják le.Természetesen nekem az lenne a jó,ha csak annyi lenne,hogy mondjuk egy mapon 3 ellenség jön,ha hozzámérnek sérülök,ha viszont nyomok valamit (mindegy mit) akkor viszont rá tudok csapni egyet KÖZEL-HARCBAN és meg is döglene 1 ütéstől.Animációt úgyis csinálnék hozzá,nem ezen van a hangsúly.Szóval ilyenre lenne szükségem.Ha valaki netán el tudná magyarázni egyszerűen vagy egy tutorialt ha tudna adni,annak nagyon örülnék.Kösz!


Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2012.03.06. 03:19 
Novice
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.04. 16:33
Hozzászólások: 7
Um.. Aktuális még ez a topic? Mert én ki tudnálak segíteni. Írtam korábban egy ilyet, egy az egyben megvan még, nem használom, bár enyém eléggé bonyolulttá nőtte ki magát az idők folyamán. Amennyiben még aktuális, szívesen segítek készíteni egyet.



_________________
"There are times when the only choices you have left are bad ones."
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2012.03.06. 08:53 
Warden
Avatar

Csatlakozott: 2009.08.04. 10:46
Hozzászólások: 143
még éppen mondjuk aktuális :D
csak tényleg az lenne a lényeg,hogy ne nagyon bonyolult,mert alapból nem arra szeretném kihegyezni a játékot,hogy harc meg minden.az csak egy olyan dolog,hogy jó lenne,ha tartalmazná a játék.


Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2012.03.06. 21:17 
Novice
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.04. 16:33
Hozzászólások: 7
Nos legegyszerűbb módja, ha csinálsz egy common event-et parallel process-re, ami így néz ki (rm03as kódba):
Idézet:
<>Key Input Proc: [xxx:hero attack]
<>Branch if Var [xxx: hero attack] is 5
<>wait: 0.1sec
<>...


a ... helyére mondjuk a hős animációját berakhatod, move event-tel, vagy akár switchekkel. Nekünk csak az kell, hogy az enter-re hero attack értéke 5 legyen.

Ezután csinálsz egy eventet, mondjuk egy szörnyet. Az első oldal akármi lehet, mondjuk, hogy hős fele fut a szörny, és 'ütközésre' (collison with hero), támad, vagy ilyesmi, ami kell.
Ezután csinálsz egy új oldalt, amit a hero attack = 5 kapcsol be. Ezt teheted igazából action key-re is, vagy touched by hero-ra, teljesen mindegy. Ezen az oldalon fog történni az, ami hős támadáskor létrejön.

Például ha azt akarod, hogy egy ütésre meghaljanak, akkor csak beállítasz egy kapcsolót, ami új oldalra vezet, amin nincs se charset, meg semmisem (vagy erase event, attól függően, hogy szeretnéd-e még használni az adott eventet).

Ez végülis az alapja az egésznek, ezt tovább lehet még fűzni akárhova.

Ennek van egy számomra szimpatikusabb, ám bonyolultabb módja is, aminél kisebb az esélye annak, hogy a rendszer bebugol. Itt az event és a hős koordinátáját hasonlítanánk össze. Amennyiben utóbbi érdekel, azt is leírhatom, ha gondolod :)

Remélem tudtam segíteni, ha bármi kérdésed van, csak írj!



_________________
"There are times when the only choices you have left are bad ones."
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2012.03.06. 22:05 
Trained
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.04. 17:57
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Szobám sötét sarkában 24/nap
Ennél szerintem az a gond, hogy akkor ha mondjuk 2 ellenség van a pálya túl oldalán, azok mindketten meghalnak ha megnyomod az igen gombot.

Offtopic fehérrel:
A koordinátás távolsági harc, csak kiegészíted Zeero eseményét annyival, ha a játékos megnyomja a gombot és lefut a 2. oldal, az ellenőrzi, hogy hős x koordináta minusz szörny koordináta, és hős y koordináta minusz szörny koordináta abszolút értéken összeadva kisebb vagy egyenlő a kívánt távolságnál. Ha nem teljesül akkor átugorja és semmit nem csinál, ha igen akkor sérül.
Ennél viszont ha 2 en vannak a távolságon belül akkor mindkettő sérül, tehát kiegészítheted, hogy még egy oldal van, ami egy változóval +1-et ad minden lényért ami távolságon belül van, és ha ez nagyobb mint 1, akkor vagy véletlenszerűen kiválasztva meghívod a sérülés oldalt, vagy megpróbálod a hős arcával irányba levő legközelebbi ellenfélre el indítani a sérülés oldalt.

Offtopic vége.



_________________
Killer Mini Game: http://rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=10&t=215
A Jézus Tabletta: http://www1.zippyshare.com/v/19178026/file.html
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2012.03.06. 22:09 
Trained
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.04. 17:57
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Szobám sötét sarkában 24/nap
Majd nekem is lenne egy Harcrendszeres kérdésem Zeero, ha ráérsz.



_________________
Killer Mini Game: http://rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=10&t=215
A Jézus Tabletta: http://www1.zippyshare.com/v/19178026/file.html
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2012.03.06. 22:31 
Novice
Avatar

Csatlakozott: 2012.03.04. 16:33
Hozzászólások: 7
Sajátgép írta:
Ennél szerintem az a gond, hogy akkor ha mondjuk 2 ellenség van a pálya túl oldalán, azok mindketten meghalnak ha megnyomod az igen gombot.

Offtopic fehérrel:
A koordinátás távolsági harc, csak kiegészíted Zeero eseményét annyival, ha a játékos megnyomja a gombot és lefut a 2. oldal, az ellenőrzi, hogy hős x koordináta minusz szörny koordináta, és hős y koordináta minusz szörny koordináta abszolút értéken összeadva kisebb vagy egyenlő a kívánt távolságnál. Ha nem teljesül akkor átugorja és semmit nem csinál, ha igen akkor sérül.
Ennél viszont ha 2 en vannak a távolságon belül akkor mindkettő sérül, tehát kiegészítheted, hogy még egy oldal van, ami egy változóval +1-et ad minden lényért ami távolságon belül van, és ha ez nagyobb mint 1, akkor vagy véletlenszerűen kiválasztva meghívod a sérülés oldalt, vagy megpróbálod a hős arcával irányba levő legközelebbi ellenfélre el indítani a sérülés oldalt.

Offtopic vége.



Semmi probléma nincs a fent levezetett, kezdetleges verzióval, mivel nem autómata eseményen van a 2. oldal, vagy párhuzamos folyamaton, ezért nem fog bejönni akkor, ha csak szimplán 5 re változik a változó értéke.

A fehér részleghez: ennél sokkal egyszerűbb, ha pár feltétellel összehasonlítjuk a koordinátákat. Tehát pl ha Hős jobbra néz, és Hero X+1 = Mob X, akkor hit.

Ráérek, írj nyugodtan :o



_________________
"There are times when the only choices you have left are bad ones."
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2012.03.06. 23:07 
Trained
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.04. 17:57
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Szobám sötét sarkában 24/nap
Huh, közben egy ötletem támadt hogyan oldjam meg, amit kipróbálok, de ha nem megy leírom.



_________________
Killer Mini Game: http://rpgmaker.hu/viewtopic.php?f=10&t=215
A Jézus Tabletta: http://www1.zippyshare.com/v/19178026/file.html
Offline
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: egyszerű BS
HozzászólásElküldve: 2012.03.07. 09:59 
Warden
Avatar

Csatlakozott: 2009.08.04. 10:46
Hozzászólások: 143
Kösz,majd ha lesz időm,kikísérletezgetem.


Offline
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 Oldal: 1 / 1 [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  

cron